Tentang Ted

My photo
::Kota Bharu::, Malaysia
::ObSeS With My AdaM.Luv My Hubbie:: Luv My Family ::

Wednesday, November 4, 2009

Hujan Oh Hujan

'Erni, angkat jemuran, hujan dah turun.....'
(dialog dari cerita Pendekar Bujang Lapok)

Dalam minggu ini sahaja,
hujan turut dengan lebat
mungkin ini petanda akan banjir
B.A.N.J.I.R????

Tak pernah TED merasai suasana banjir ini.
Mujur la kawasan rumah TED ini kawasan tinggi
JIka di bahagian Kg Bwh Lembah tu agaknya mungkin
dah sibuk2 kemas dan simpan barang-barang di tempat yang selamat.

Kata rakan-rakan sekerja TED
Musim banjir orang di Kelantan ini bergembira
Bergembira bermain air terutama nya anak-anak kecil lah
Ishkk,,,,, takut pulak TED dengarnya
Ibubapa tak kisah ke anak-anak terdedah dengan bahaya ni?
Lagi satu dari segi kebersihan dan kesihatan kan tak elok..

Macam tadi dia sekolah
semasa waktu pulang, TED intai dari cermin kelas di tingkap 1
Mengucap panjang TED
sebabnya selamba membadak ajer budak2 yang Tahap 1
berkubang dalam lumpur dan air banjir di di padang sekolah
buatnya ada kilat petir tak nya jadi 'BBQ'
Siap ada aksi kuak lentang la..kupu-kupu la...
Baju,seluar dan kasut tak payah nak cakap lah..
Kalau lah di kalangan budak2 tu ada ADAM
agaknya TED pengsan la....

Pulaknya keadaan dijalan raya jadi sesak
Akibat banyak tempat air bertakung
Pulak tu pemandu2 kenderaan di KB ni kan
Tak reti-reti ke buka lampu..
Atleast pemandu lain nampak kenderaan kamu orang
Yang jenis tak sabar pun ramai
Sabor la banyak2..
TED ni pun kekadang datang juga angin gila..
Tapi beringat selalu...

No comments: