Tentang Ted

My photo
::Kota Bharu::, Malaysia
::ObSeS With My AdaM.Luv My Hubbie:: Luv My Family ::

Tuesday, September 29, 2009

Lembu pun tak boleh jaga ..Mcmana nak jaga rakyat..

Ishhkkk

Entry ini pasal POLITIK...
Hanya menonjolkan kebenaran








SHAH ALAM - Baru sahaja sebulan demonstrasi secara aman oleh 200 penduduk Seksyen 23, Shah Alam yang dicemari dengan insiden mengarak kepala lembu di hadapan Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah pada 28 Ogos lalu, sekali lagi lembu diarak ke bangunan yang menempatkan kompleks pentadbiran kerajaan negeri di sini semalam.
Kali ini, 75 ahli Persatuan Penternak Ruminan Negeri Selangor berarak di hadapan pintu masuk utama bangunan itu membawa 30 kenderaan termasuk lori dan trak pikap yang memuatkan lembu, kambing dan tong susu.
Pengerusinya, Samad Kassim bekata, demonstrasi secara aman itu diadakan kerana tidak berpuas hati dengan kelewatan kerajaan negeri menangani masalah yang dihadapi dua ahli persatuan itu dalam kejadian pada malam Khamis lepas.


Dalam insiden itu, ladang ternakan yang menempatkan lebih 300 ekor lembu dan kambing di Lembah Sungai Tua Hulu Yam ditenggelami air dan sampah sarap apabila sebuah takungan yang terletak berhampiran ladang itu pecah dan menghanyutkan sampah sarap dari sebuah kawasan pelupusan sampah berdekatan pada pukul 8.50 malam.
Sehingga semalam, tidak ada wakil rakyat atau Exco Selangor, Yaakob Sapari turun ke tempat kejadian bagi melihat tempat tragedi itu dan menghulurkan bantuan kepada penternak, katanya kepada pemberita.

dipetik dari akhbar kosmo

Kepentingan menjaga persahabatan



Apakah persahabatan itu hanya wujud pada saat-saat bahagia?




HUBUNGAN persahabatan merupakan antara anugerah Allah yang tidak ternilai harganya. Sahabat, teman, kawan atau rakan, walaupun berbeza sebutan tetapi hakikatnya mereka sentiasa berada dalam lingkungan kehidupan kita pada setiap hari.

Tanpa sahabat, seseorang itu mungkin akan dikategori sebagai 'kera sumbang' iaitu orang yang tidak tahu bergaul dan suka menyendiri.

Bermacam-macam corak sahabat kita boleh dapati selepas bersahabat dengan seseorang. Ada sahabat yang kasar, tetapi lembut hatinya, ada sahabat yang nakal, tetapi suka mengambil berat, ada sahabat yang garang, tetapi penyayang dan pelbagai lagi.

Di samping itu, sudah menjadi lumrah dunia, ada juga sahabat yang hanya dekat pada kita apabila kita mempunyai kuasa atau kekayaan. Tetapi jika sudah tidak mempunyai apa-apa, kita mungkin ditinggalkan begitu sahaja.

Namun, ada juga sahabat sejati yang akan sentiasa bersama kita, tidak kira susah atau senang. Itulah teman yang benar-benar memahami erti persahabatan yang sebenar.

Walaupun teman sebegini sukar ditemui, tetapi setiap manusia boleh berusaha untuk menjadi seorang sahabat sejati.
Dikala ini TED rindu pada SAHABAT yang
selalu ada di kala TED susah dan senang

Sunday, September 27, 2009

Di Pagi Aidilfitri 2009

Minta Ampun dan Maaf dari Suami Tercinta..
Mami Sayang Ayah

Turn Adam pula Minta Ampun dan Maaf..


Ampun Mami..
Adam Sayang Mami
Mami Sayang Adam
Ciuman Kasih Mami buat Adam Tercinta

Sunday, September 20, 2009

Salam Aidilfitri dari Ted-Rizal-Adam

Salam Aidilfitri
Hari ini Seluruh Umat Islam Menyambut Hari Kemenangan
Setelah 1 bulan kita menunaikan ibadah puasa
Alhamdulillah..
Segalanya berjalan dengan baik
Cuaca pagi sangat baik


Pada pagi Raya tadi
Sekeluarga ke masjid untuk Solat Aidilfitri
Hanya TED sahaja tak dapat bersama
Menunggu putera tercinta bangun tidur
Alih-alih habis orang solat pun masih tak bangun
Maklumlah jam 2 pagi semalamnya baru
Adam dapat lelapkan mata

Sekembalinya yang lain ke rumah,
Agenda pertama adalah bersalam bermaafan
sambil huluran wang raya

Sessi bergambar keluarga berjalan dengan suasana ceria
Maklumlah putera kecik yang ada ni
membuatkan orang terhibur dgn keletahnya


Adam' Parents
Mami Adam-Ayah Adam-Adam

Tema keluarga tahun ini Merah+Pink
Inilah Keluarga Mertua TED

TED bersama Ibu Mertuaku

ADAM bersama KAkchik dan Abah nya

Kesayangan TED


Keluarga Besar
Bergambar di rumah Ayah Nor


ADAM dan Uncle Bani
Malam Raya
Main Bunga Api

Insyallah Raya ke-2
TED pulang ke KL
MAK tunggu Kami Balik..

Saturday, September 19, 2009

Hanya Ngomelan

Macamana persiapan Aidilfitri?
Pasti Hari yang akhir ini kelam kabut+sibuk
dan pasti terasa masa tak cukup
Mulut pun dah mula nak pot..pet..pot..pet..
Muka dah tegang mencuka
mulut jadi menjuih muncung kedepan
dan lain-lain ...

Heheheee
TED pulak yang jadi membebel
TED ngomel ini hanya untuk mengulas situasi yang selalu berlaku
Memang dah menjadi TABIAT
buat kerja last minute..
Dah terasa terdesak
Hati mudah jadi memberontak
Perasaan marah la
Perasaan meluat la
Perasan menyampah pun akan terbit
ISHHKKK...
Esok baru SYAITAN akan di bebaskan(insyallah kalu esok raya)
Tapi kita pula yang menjadi s****an dalam diri sendiri
SEBABNYA
MARAH itukan perangai makhluk ALLAH yang JAHAT nie..

Kat rumah nie adik ipar TED masih lagi
dengan operasi kek coklatnya
MAMA pulak dengan operasi
menganyam daun ketupat
TED sendiri tinggal nak jahit manik di baju sendiri


Wednesday, September 16, 2009

Minggu ini punya cerita

Ada lagi 4 hari sahaja lagi
Umat Islam akan
Menyambut Aidilfitri
Sekejap sahaja rasaya berpuasa
Alih2 dah nak raya
Minggu ini agak tak terurus masa TED
Setelah tamat tugasan UPSR
Kena urus claim cikgu2 pulak..
Rata-ratanya guru yg bertugas itu guru2 'lama'
Tapi dalam menguruskan urusan 'claim'
Masih lagi salah dan salah...
dah buat tambah kerja orang pula untuk
membaiki kesalahan mereka
Yang keduanya pulak
Sibuk untuk menyiapkan tempahan
manik baju ibu mengandung..
Sebab rakan ini baik dengan TED
Tak sampai hati pula menolak permintaan beliau
untuk menjahit manik dan labuci di bajunya
2 pasang baju perlu disiapkan..
Ni pun mujur hampir siap dah.
Last touch-up aje.
Esok last day sekolah boleh la
beri pada nya
Projek kuih raya pun dah bermula
Kesian juga ke aika seorang
diri menguli tepung..
Tunggu TED habiskan jahitan
bolehla bantu aika nati ek..
Seperkara lagi langsir tingkap yang satu tu pun tak siap jahit lagi
Langsir bilik pun nak tukar baru
Baru je semalam beli di NAGOYA
Takpe, mudah je jahit langsir
Jahit lurus ajer...
Janji kain elok coraknya...

Friday, September 11, 2009

Selesai 3 hari UPSR

Alhamdulillah
Tugasan yang di amanahkan 3 hari telah selesai
AMIN
Sekarang ini boleh lebih luangkan masa
untuk persiapan hari raya
seminggu aje lagi


Wednesday, September 9, 2009

Jalan di KB di waktu malam..

Tadi baru aje balik ronda-ronda bandar KB
Semakin ramai pengunjung ke Pasar Malam
Semakin ramai peniaga di Pasar Malam
[rezeki peniaga di bulan Ramadan]
Berpeluang juga TED, HUBBIE n ADAM
Masuk ke KBTC
[KotaBharuTradeCenter]


Jalan-jalan masuk dalam Parkson
Sambil 'usha' baju raya HUBBIE
TED rasa serupa macam ada kat Parkson Alamanda ajer..
Mula la rindu nak balik sana
Tapi tetap tak serupa KL
sebabnya
Bukan mengata bukan menghina
Orang kat sini pakai kain pelikat, kopiah putih,
kain batik+baju kedah, tudung ikat bawah dagu
Masuk supermarket...
Itu lah kelainan fenomena di KB..
Ini hanya pandangan dari mata TED
Bukan untuk merendah kan tahap atau menghina
Hanya tulisan yang untuk menceritakan sahaja

Aksi Si ADAM dalam Tidurnya


Inilah corak tidur ADAM Ted.
IShkk.. Melampaui sempadan .
blogger-emoticon.blogspot.com

Saturday, September 5, 2009

Tengahari di TESCO


Tadi TED,MAMA dan ADAM ke TESCO
Tujuan untuk membeli barang keperluan dapur
dan juga bahan untuk membuat kuih raya.
Mulanya ADAM ok, gembira+aktif
lama kelamaan semakin sayu je mata dia.
alih2 TIDUR..blogger-emoticon.blogspot.com

Nak buat macamana. Barang baru ajer mula nak beli.
Ketepikan barang2 yang dalam troli, ambil pinjam alas bantal
yang ada jual kat TESCO, ADAM pun dibaringkan di dalam troli.
Nak kendong, dukung...

blogger-emoticon.blogspot.comishhhkkk.... MAMI tak mampu. ADAM berat .blogger-emoticon.blogspot.com

Thursday, September 3, 2009

Pagi yang Jerebu

Perjalanan ke tempat kerja pagi ini lancar
Sebabnya
Ted keluar awal jam 7 .10 pagi..[5 minit awal jer]
Apa yang berlaku pagi ini adalah
Kota Bharu J.E.R.E.B.U ?


Tak nampak KBMALL.
Bagusnya kenderaan buka lampu kenderaan



Wisma Persekutuan juga nampak samar..
Ada jugak kereta yang tak bagus untuk membuka lampu..


Kasihan...
Mungkin dalam keadaan jerebe atau malam tadi
seekor kambing menjadi mangsa langgar lari..






Wednesday, September 2, 2009

Bonus Raya???

Ada tak
BONUS RAYA 2009
Jika ada
ALHAMDULILLAH
MURAH REZEKI
kami yang kerja makan gaji ni

Tuesday, September 1, 2009

Trial SPM

Selamat Menghadapi Percubaan SPM 2009
untuk Adik ipar Bongsu Ted
Hasnor Rohaimi Hassan
a.k.a
Acu Adam

KFC jam 1 Pagi

Mlm 31 Ogos 2009
TED layan cerita Sarjan Hassan
[filem P.Ramlee tak membosankan w/pun setiap tahun diulang tayang]
Cerita tamat jam 12 mlm.
ADAM masih tak tidur.
Main gurau dgn Ayah
Mami layan lagu..
''Mami, pakai tudung, kita kuar jalan", kata Ayah
" What??? Jam 12 1.5 dah la, Malas la"
Tapi kalau pi Mcd ok..
[saje je Ted ckp gitu sbb mmg nak TIDUR dah]
"OK, Jom"
Ler...Bersungguhnya Ayah..Ted memain jer.
ADAM: Jom...
Ishk..budak nie..
Nak taknak Ted kenalah bersiap..
Adam terlompat2 HAPPY tengok Mami dia pakai tudung
Kat luar hujan renyai2..
Ayah cakap kita gi KFC Kubang Kerian la
24 Jam jugak. Mami ok je.
Tetiba juga mata yg mengantuk tadi jadi secerah-cerahnya
Di KFC order set ayam 2ketul+udang salut tepung
dan air milo dengan kentang goreng untuk ADAM
Memula makan kentang aje, lepas Ted beri dia rasa
udang tepung, tetiba selera dia bertambah
Kenalah ambik side order untuk ADAM.
Memang berbaloi..
Adam mkn sampai 2 ketul dan air milo separuh dia minum
Sebelumnya tadi dia aktif sangat main
Penat main perut lapar lah
Lepas kenyang, siap main pulak kat
playground yang ada kat KFC tu..
eemmm.. ADAM memang enjoy himself
Ayah dah beri signal nak balik.
Tgok Jam 1.30 pagi
Masuk kereta ajer..
ADAM: Umah... Ee'do..[balik rumah, tidur]
susun fries atas tisu.. Utk tarik minat ADAM makan

Nak makan belek dulu.Takut panas


Try makan udang celup tepung
Nyum..Sedap rupanya


Masa bersahur pagi tadi,Ted dan Hubbie 'bermata sepet'
Mama dan Abah pakat gelak tgok cucunda
ternganga dan nyenyak tidur
Maklumlah kenyang dan enjoy...



Kata Ted pada Hubbie...
Mujurlah kita duduk di Jalan Telipot
Kalau kita duduk di Jalan Tawang
Takdelah kita keluar mlm2 gini kan..
Kata Ayah pada ADAM..
Ni sekali jer tau Ayah bawa keluar makan memalam/awal pagi.
Esok2 takde dah.. boleh pokai Ayah tiap2 malam lepak kedai