Tentang Ted

My photo
::Kota Bharu::, Malaysia
::ObSeS With My AdaM.Luv My Hubbie:: Luv My Family ::

Tuesday, June 30, 2009

LAPTOP TED R.O.S.A.K


waaaaa

LAPTOP TED R.O.S.A.K

Dah tak bulih on..

Banyak PERKARA dlm tu...

Bie ckp mybe HArdisk atau pun MotherBoard problem...

TED TakNak DATA2 Hilang...

Byk yg tak Backup..

yang PALING SAYANG ialah GAMBAR2 ADAM dari dalam PERUT sampai la SEKARANG nie..

PANAS HATI baca Tajuk Berita HARI ini..

Dimanalah Nilai kemanusiaan MANUSIA sekarang nie.. Tak terfikir ke DOSA yang mereka tanggung dan tak ketahui ke BALASAN nya kelak..
APA yg berlaku di akhir2 ni menunjukkan kepada kita agar SENTIASA BERINGAT bahawa telah nampak tanda2 KIAMAT.. Benarla.. banyak MANUSIA berHATIkan S***TAN sekarang nie.. Bertepuk GEMBIRA la S***TAN di sekeliling kita sekarang nie..


Wanita rendam bayi sampai mati

KUANTAN 29 Jun –
Jika haiwan sanggup bergadai nyawa untuk melindungi anaknya,
lain pula yang berlaku kepada seorang wanita di sini.
Tidak diketahui ke mana hilang sifat keibuan wanita itu sehingga tergamak membunuh bayi sendiri.
Puncanya hanya kerana si ibu dikatakan tertekan dengan teman lelaki sehingga nekad merendam bayi perempuannya yang baru dilahirkan ke dalam baldi cat di sebuah rumah sewa di Wisma Bola Sepak, Jalan Gambut.
Wanita berusia 26 tahun dan berasal dari Felda Keratong, Muadzam Shah dekat Rompin itu dipercayai baru dua hari menyewa bilik di wisma tersebut bersama seorang kenalan wanita untuk mencari kerja.
Mujurlah kejadian yang berlaku kira-kira 6.30 pagi itu disedari oleh beberapa penghuni rumah sewa yang terdengar tangisan bayi dari dalam tandas di wisma itu.
Wanita itu pada mulanya enggan membuka pintu walaupun didesak. Dia sebaliknya hanya berbuat demikian setelah kira-kira sejam. Itupun selepas bunyi tangisan bayinya yang terendam dalam baldi cat berisi air bersama tali pusat, tidak kedengaran lagi.
Wanita itu hanya menangis tanpa henti. Keadaannya tidak bermaya dengan darah berlumuran di tubuh dan lantai tandas.
Timbalan Ketua Polis Daerah Kuantan, Pemangku Supritendan Zulkifli Taha berkata, siasatan pihaknya percaya suspek bertindak demikian kerana mengalami masalah dengan teman lelakinya.
“Suspek dipercayai merahsiakan dirinya mengandung dan hanya mengatakan sakit perut kepada rakan-rakan ketika hendak melahirkan anaknya itu,” katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuantan, di sini hari ini.
Beliau berkata, mayat bayi malang itu dan ibunya dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) untuk mendapat rawatan.
“Pihak hospital mengesahkan bayi itu meninggal dunia antara pukul 6 dan 7.30 pagi akibat lemas. Polis akan menahan wanita terbabit untuk membantu siasatan,” jelasnya.
Tambah beliau, kes itu akan disiasat di bawah Seksyen 309A Kanun Keseksaan kerana membunuh anak.

Friday, June 26, 2009

di Tepi Sungai Kelantan

Petang semalam bawa Adam keluar bersiar-siar..
Kami pergi ke tepi sungai Kelantan..
Dekat dgn Pelangi Mall.
Adam suka pi situ sebabnya dia suka tengok sungai,
suka tgok orang main jetski dan orang naik bot..
Nak duduk2 minum dan makan pun boleh di situ..
Byk dah kedai2 dibuka. Time malam lagila
byk budak2 muda melepak dan dating kat situ..

Adam yg sempoi

Kaki nya bukan main lagi.. bubuh atas batu lagi

Menikmati keindahan di tepi sungai

Cantik tak terucap ciptaan ALLAH

Anak Mami yg ceria+ lasak lari kehulu hilir


Dalam perjalanan pulang ke rumah di hadapan Wisma Persekutuan,
Kereta di hadapan TED ni membuatkan hati TED Geram sungguh..
Bukan apanya tengok la di biarkan sahaja anak kecil dia
mengeluarkan kepala di tingkap belakang..
Tak sayang ANAK ke atau SAYANG SGT buat gitu...
Ingat nak dapat ANAK nie mcm kucing dapat anak ker...
Naik kereta BESAR..Mesti Gaji BESAR..
Tapi Sayang sungguh
OTAK KECIL pulak..

Dah ler kepala anak keluar..Terdedah dengan udara+asap kenderaan

Ishk...Mujurla penunggang motosikal nie tak laju mcm roket tidak...Naya ler

Michael Jackson, 'King of Pop,' meninggal dunia dah


Michael Jackson dah meninggal dunia..
di umur 50 tahun..
TED minat dengan dia nie..
Minat dgn lagu dan klip video dia jer...
IBU TED byk koleksi video MJ ..
Sampai pi la tgok konsert MJ
masa di mai KL dulu..
Tahun bila tarak ingat sbb TED pun kecil lagi
zaman sekolah dulu TED selalu dgr lagu dia..
Dengar2 bukan ke dia ni dah masuk Islam dengan nama
Mikhail Jackson?.. Siap ada buat lagu tentang Islam lagi...
Sedap dan lunak suaranya..

Ini lirik lagu nya...

Give thanks to Allah,
for the moon and the stars
prays in all day full,
what is and what was
take hold of your iman
dont givin to shaitan
oh you who believe please give thanks to Allah.
Allahu Ghefor Allahu Rahim Allahu yuhibo el Mohsinin,
hua Khalikhone hua Razikhone whahoa ala kolli sheiin khadir

Allah is Ghefor Allah is Rahim Allah is the one who loves the Mohsinin,
he is a creater, he is a sistainer and he is the one who has power over all.

Give thanks to Allah,
for the moon and the stars
prays in all day full,
what is and what was
take hold of your iman
dont givin to shaitan
oh you who believe please give thanks to Allah.
Allahu Ghefor Allahu Rahim Allahu yuhibo el Mohsinin,
hua Khalikhone hua Razikhone whahoa ala kolli sheiin khadir

Allah is Ghefor Allah is Rahim Allah is the one who loves the Mohsinin,
he is a creater, he is a sistainer and he is the one who has power over all.


Thursday, June 25, 2009

ANAK BELAJAR DARI KEHIDUPANNYA



Anak yang selalu dikritik, akan suka mencerca...
Anak yang selalu diusir, akan jadi garang...
Anak yang selalu dicemuh, akan jadi pemalu...
Anak yang selalu diberi malu, akan merasa bersalah...
Anak yang selalu diberi galakan, akan mendapat keyakinan...
Anak yang selalu dipuji, akan pandai menghargai...
Anak yang dibela dengan adil, akan belajar keadilan...
Anak yang terjamin kehidupannya, akan mempunyai kepercayaan...
Anak yang mendapat perakuan, akan yakin akan dirinya...
Anak yang diterima dengan mesra dan kesejahteraan,
akan belajar mencintai alam semesta.

Wednesday, June 24, 2009

Kabel ke Cabel..

Semalam petang TED terjumpa 'sahabat lama' di TESCO.
Bual punya bual sahabat ini memaklumkan dia dapat tawaran belajar 14 Minggu Pra sarjana di IPKB dan akan melapor diri pada minggu hadapan.. TAHNIAH...
Bila TED fikir semula 'sahabat' ini memang mudah laluan nya.. bermula dia boleh bertukar dari daerah B ke Kota Bharu..[ TED tau sbb itu TED tak dpt ke sek yg diminta...bukan rezeki TED...]... suami beliau juga mudah masuk ke sekolah yg hampir dgn sekolah beliau...hingga beliau boleh menyambung pengajian pra sarjana.....
eemmm... mungkin kerana org tuanya orang berjawatan...?
kata istilah nya pakai kabel..or cabel...

lepas nie adalah rezeki MAMI ADAM ni pula... AMIN

Thursday, June 18, 2009

Sibuknya la nie...

Lama dah rasa TED tak menulis dalam blog 'CERITA KAMI' nie...
Sebabnya.... SIBUK Dan dalam masa yang sama
sebabnya......

Saturday, June 6, 2009

Balik Kampung...

Ted Pulang Ke KL..
Doakan keselamatan KAMI pergi dan pulang

Wednesday, June 3, 2009

Father's Day Gift

Petang tadi KAMI ke Billion. Dekat je dgn rumah.. Ayah ADAM nak beli hp.
Dah dapat hadiah Father's Day..


Mami Jeles..Takpe TED tunggu Model SonyEricsson Idou yang kat bawah nie
dalam bulan Oktober 2009.
Pricenya mybe around RM 3000 kot...
[Mak aii...mampuke aku nak beli nie]
Sambil2 tunggu urusan AYAH selesai TED n ADAM pi la
foodcourt di tingkat atas[1st time gi sebenarnya]
Adam dah siap2 pakai bip nak soru..
Maklumla dua2nya LAPAR
TED order KueTeow Ladna..
Memang sodap A+
Cukup segala bahan2 perasanya
Tak kedekut Ayam+fishball+sayur kailan+Kueteow
RM4.00..Memang berbaloi

Hasilnya kat rumah AYAH wat POYO jer kat KAMI...
Mementang la ada HP baru..



Tuesday, June 2, 2009

Adam DEMAM

Mula dari semalam ADAM berair hidung..mybe puncanya ADAM mandi pagi sebab nak ikut MAMI buat kerja di sekolah. PAgi Tadi ADAM bangun tidur dah start batuk and badan ADAM panas. Mandi2 start keta pi clinic...

Hero MAMI yang DEMAM

Ubat yang ADAM kena makan..
[ pasni ada yg ybertempik taknak mkn ubat]

-Klinik TMC-
Dari lahir lagi ADAM dapat rawatan di sini.
Layanan+perkhidmatan A+


Lepas ADAM sihat nanti nak bawa utk suntikan Cacar Air..
Biarlah berbayar lebih, asalkan ADAM sihat.

Monday, June 1, 2009

'Junior MPIK'

Petang tadi pergi ke Home Beach Village hantar barang Ime coz dia terlibat dgn
Kem Motivasi SPM. Pastu TED,HUBBIE,ADAM,MAMA dan MAN pi lelepak di PCB
kononnya nak makan colek.. Dari JAuh nampak bas bertulis
'JABATAN PENDIDIKAN KHAS'..
TED punya intai2 tup..tup ..ternampak satu wajah yang lama dah tak tgok...
Kebetulan hubbie paking keta dkt dgn bas jpk@skpkjb.....
TED jupe junior di mpik.. Hamiza...[abg sham...tetiba ingat kat abg...hehee]
Borak2 la dgn dianya...tapi tu lah tak sempat nak snap gambar sebabnya
HERo MAMI L.A.S.A.K nak turun ke gigi air laut....

Kami makan colek di sebuah kedai kat situ..
TED bagi markah D- kat kedai tu...
Tak sedap...[Kuah colek tak rasa apa2 pun..]
Mahal...[tu pun ted tak bersuara takut2 dia pk org luar..Tak nati lagi harga mahal]
Last2 ratah makan gitu jer lah...
ADAM MAMI yang BYK makan nya..
Siap bawak kat tangan makan atas keta