Tentang Ted

My photo
::Kota Bharu::, Malaysia
::ObSeS With My AdaM.Luv My Hubbie:: Luv My Family ::

Saturday, February 13, 2010

TED dan KEGATALAN

Tarikh : 11 Februari 2010
Lokasi : Kem Kijang ,PCB Kota Bharu
Agenda : Perkhemahan Pengakap.

Ted selaku guru pengiring untuk 4 orang
Pengakap Khas SMK Ismail Petra.
Masa kejadian ini terjadi..Ted duduk di bawah pokok
sambil menjahit baju murid.
Mula-mula berasa gatal dan hanya bintik-bintik kecil
tapi dalam masa kurang 10 minit bengkak tu merebak
di sebahagian tangan kanan , peha dan pinggang.

Mulanya Ted cadang nak sapu minyak sahaja, tapi
lepas tengok bengkak mengerutu, terus Ted dan seorang lagi rakan sejawat,Goh
ke Klinik Kesihatan Badang yang behampiran.
Mujurlah ada Goh bersama,
kalau tak memang Ted takut sangat2 dah.

Kata MA di sana kena 'taik ulat' . istilah orang di sini.
Mujur juga MA beri suntikan untuk mengurangkan gatal itu merebak
satu badan. hasil dari suntikan itu, memang berasa
sangat mengantuk dan pening

Bengkak yang semakin membesar dan gatal

Tangan yang semakin mengerutu..eeeiii

bengkak dah surut sedikit.. selepas 5 minit di suntik

Kena comor dengan ubat krim

kemerahan selepas di sapu ubat..GATAL mah

Alhamdulillah..dalam jam 6 petang bengkak hanya tinggal bintik2 sahaja

MOrAL..
jangan duduk di bawah pokok..
(^,^)

Wednesday, February 10, 2010

KARENAH

Dalam masa Ted menjalani kehidupan SEHARIAN sebagai seorang GURU
Pelbagai karenah yang ted dapat lihat..perhati..dan juga pelajari
Bemacam-macam karenah yang ada
Karenah anak-anak murid
Karenah rakan sejawat
Karenah DIRI SENDIRI
kadang-kadang kan kita sendiri
Tak sedar diri kita ini BERKARENAH
jadi Jangan Tunding Jari
Kepada orang lain sahaja
Kaji dan fahami
Punca
Mengapa
Pandanglah POsitif dalam Negatif..

**************************************************************
Hati..minda ...fikiran...
TED dah sampai rumah Mak dah..
Tak sabar pulang kekampung..

Thursday, February 4, 2010

-My Adam-



Lihatlah
Anakanda Mami semakin Bertambah Kemahiran diri nya
Adam dah pandai menggunakan
kedua-dua belah tangannya
untuk mengendalikan alatan..
RAJIN YA....
Memula rajin lepas tu Mami serabut+kasihan
Sampai bersin-bersin Adam tolong Mami
Serabutnya sebab berebut nak guna penyapu jer..