Tentang Ted

My photo
::Kota Bharu::, Malaysia
::ObSeS With My AdaM.Luv My Hubbie:: Luv My Family ::

Tuesday, September 1, 2009

KFC jam 1 Pagi

Mlm 31 Ogos 2009
TED layan cerita Sarjan Hassan
[filem P.Ramlee tak membosankan w/pun setiap tahun diulang tayang]
Cerita tamat jam 12 mlm.
ADAM masih tak tidur.
Main gurau dgn Ayah
Mami layan lagu..
''Mami, pakai tudung, kita kuar jalan", kata Ayah
" What??? Jam 12 1.5 dah la, Malas la"
Tapi kalau pi Mcd ok..
[saje je Ted ckp gitu sbb mmg nak TIDUR dah]
"OK, Jom"
Ler...Bersungguhnya Ayah..Ted memain jer.
ADAM: Jom...
Ishk..budak nie..
Nak taknak Ted kenalah bersiap..
Adam terlompat2 HAPPY tengok Mami dia pakai tudung
Kat luar hujan renyai2..
Ayah cakap kita gi KFC Kubang Kerian la
24 Jam jugak. Mami ok je.
Tetiba juga mata yg mengantuk tadi jadi secerah-cerahnya
Di KFC order set ayam 2ketul+udang salut tepung
dan air milo dengan kentang goreng untuk ADAM
Memula makan kentang aje, lepas Ted beri dia rasa
udang tepung, tetiba selera dia bertambah
Kenalah ambik side order untuk ADAM.
Memang berbaloi..
Adam mkn sampai 2 ketul dan air milo separuh dia minum
Sebelumnya tadi dia aktif sangat main
Penat main perut lapar lah
Lepas kenyang, siap main pulak kat
playground yang ada kat KFC tu..
eemmm.. ADAM memang enjoy himself
Ayah dah beri signal nak balik.
Tgok Jam 1.30 pagi
Masuk kereta ajer..
ADAM: Umah... Ee'do..[balik rumah, tidur]
susun fries atas tisu.. Utk tarik minat ADAM makan

Nak makan belek dulu.Takut panas


Try makan udang celup tepung
Nyum..Sedap rupanya


Masa bersahur pagi tadi,Ted dan Hubbie 'bermata sepet'
Mama dan Abah pakat gelak tgok cucunda
ternganga dan nyenyak tidur
Maklumlah kenyang dan enjoy...



Kata Ted pada Hubbie...
Mujurlah kita duduk di Jalan Telipot
Kalau kita duduk di Jalan Tawang
Takdelah kita keluar mlm2 gini kan..
Kata Ayah pada ADAM..
Ni sekali jer tau Ayah bawa keluar makan memalam/awal pagi.
Esok2 takde dah.. boleh pokai Ayah tiap2 malam lepak kedai



1 comment:

Gr8_ejam said...

puasa2 cenggini, geram je tgk french fries dak adam tu punye..nyam nyammm...